dissabte, 30 de desembre del 2017

Gobernar desde el extranjero

Gobernar desde el extranjero


He sentit a Rajoy  dir una gran veritat: "Es absurdo tratar de gobernar desde el extranjero , No tiene el más mínimo sentido, ya no político o jurídico, sino de sentido común"
Ho deia referint-se al president  Puigdemont a l’exili. Possiblement tingui raó. Però el que no s’adona Rajoy que molts catalans pensen el mateix d’en Rajoy i del govern de Madrid, que és absurd intentar governar Catalunya des de Madrid, l’ estranger.

En el seu discurset convoca las constitució del Parlament català el 17 de Gener. Ho fa en virtut de les atribucions que li atorga l’aplicació de l’article 155. Aplicació que és clarament i impúdicament anticonstitucional. Esperem que algun dia algun tribunal, sense esperar al de la Historia, ho dirà clarament.
Ciutadanos  es el renovat mascaró de Proa del lerrouxisme del segle passat. També finançat per corrupteles del gran capital?

Però,  Rajoy i el seu govern sembla que efectivament no han  entès res  i que continuen amb una interpretació inconstitucionals de la Constitució del 1978  o simplement que vivim en planetes o temps diferents. Diu que  “hemos tenido que hacer frente a algo muy inusual y desestabilizador como una declaración unilateral de independencia de una región”. Està clar que no se’n recorda  que la Constitució diu en el seu article 2ón que l’estat garanteix la Unidad i reconeix el dret a la autonomia de les nacionalitats.

Com un president de la Generalitat gosa tractar a Catalunya com una regió?.  No es estrany que el seu partit només hagi tret el encara no 200. mil vots i sigui el partit menys votat del Parlament català, amb  4 escons.  Quines galtes i patxoca !!! Amb veritats - falsedats com aquestes pensa pacificar Catalunya ?. Potser si que ens veu i ens tracta com una simple regió colònial, que treu i posa el govern que ell vol. Com USA tracta a les elccions i referendums de Puerto Rico

La única força amb que s’ha reunit és amb el president de Ciutadans! Ni s’ha molestat a cridar l’Arrimadas, presidenta del PP i cap de la llista guanyadora!  La reunió es perfectament lògica si tenim en compte que són els dos membres  del  bloc retro-constitucionalista, el que ha perdut clarament les eleccions. Ni els mitjans de  Madrid ni elk govern es donen per enterats del que sap tot Europa: Que a Catallunya han guanyat els independentites per majoria absoluta.

Les empreses  responsables de la major part dels mals de l’economia espanyola dels últims 20 anys han volgut renovar el vaixell. De fet però amb la creació de Ciutadanos  només  han renovat el mascaró de Proa.  Cal canviar el comandament de l’embarcació si no volem que s’enfonsi el barco.

De moment la situació és que la majoria de gent som estrangers de nosaltres mateixos


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada