dissabte, 30 de desembre del 2017

Gobernar desde el extranjero

Gobernar desde el extranjero


He sentit a Rajoy  dir una gran veritat: "Es absurdo tratar de gobernar desde el extranjero , No tiene el más mínimo sentido, ya no político o jurídico, sino de sentido común"
Ho deia referint-se al president  Puigdemont a l’exili. Possiblement tingui raó. Però el que no s’adona Rajoy que molts catalans pensen el mateix d’en Rajoy i del govern de Madrid, que és absurd intentar governar Catalunya des de Madrid, l’ estranger.

En el seu discurset convoca las constitució del Parlament català el 17 de Gener. Ho fa en virtut de les atribucions que li atorga l’aplicació de l’article 155. Aplicació que és clarament i impúdicament anticonstitucional. Esperem que algun dia algun tribunal, sense esperar al de la Historia, ho dirà clarament.
Ciutadanos  es el renovat mascaró de Proa del lerrouxisme del segle passat. També finançat per corrupteles del gran capital?

Però,  Rajoy i el seu govern sembla que efectivament no han  entès res  i que continuen amb una interpretació inconstitucionals de la Constitució del 1978  o simplement que vivim en planetes o temps diferents. Diu que  “hemos tenido que hacer frente a algo muy inusual y desestabilizador como una declaración unilateral de independencia de una región”. Està clar que no se’n recorda  que la Constitució diu en el seu article 2ón que l’estat garanteix la Unidad i reconeix el dret a la autonomia de les nacionalitats.

Com un president de la Generalitat gosa tractar a Catalunya com una regió?.  No es estrany que el seu partit només hagi tret el encara no 200. mil vots i sigui el partit menys votat del Parlament català, amb  4 escons.  Quines galtes i patxoca !!! Amb veritats - falsedats com aquestes pensa pacificar Catalunya ?. Potser si que ens veu i ens tracta com una simple regió colònial, que treu i posa el govern que ell vol. Com USA tracta a les elccions i referendums de Puerto Rico

La única força amb que s’ha reunit és amb el president de Ciutadans! Ni s’ha molestat a cridar l’Arrimadas, presidenta del PP i cap de la llista guanyadora!  La reunió es perfectament lògica si tenim en compte que són els dos membres  del  bloc retro-constitucionalista, el que ha perdut clarament les eleccions. Ni els mitjans de  Madrid ni elk govern es donen per enterats del que sap tot Europa: Que a Catallunya han guanyat els independentites per majoria absoluta.

Les empreses  responsables de la major part dels mals de l’economia espanyola dels últims 20 anys han volgut renovar el vaixell. De fet però amb la creació de Ciutadanos  només  han renovat el mascaró de Proa.  Cal canviar el comandament de l’embarcació si no volem que s’enfonsi el barco.

De moment la situació és que la majoria de gent som estrangers de nosaltres mateixos


divendres, 29 de desembre del 2017

Llet de la Verge a 3.000 dòlars

Relíquies

Els que segueixen aquest blog es poden sorprendre, com a mi mateix em passa, de que es la tercera o quarta vegada que el tema de les relíquies surt als meus comentaris. A La Vanguàrdia d’abans d’ahir 20/12 sortia una noticia -comentari que em va cridar l’atenció.

Llet de la Verge a 3.000 dòlarsEl Vaticà prohibeix el comerç amb les relíquies, que viu un boom gràcies a internet

La notícia ve acompanyada de dos fotografies una gran que es la que reproduïm  aquí, en que un Cardenal  mostra la relíquia de la sang de Sant Gener ( Jenaro)  davant del Papa. La mirada severa e incrèdula del Papa demostra que no se sent gens còmode en la situació. En l’edició impresa també hi ha la fotografia d’un petit medalló que és el que conté la suposada gota de llet de la Verge Maria, la mateixa que va prendre Jesucrist de petit. La ven eBAy  als USA per internet, al preu de 3. 000 $.



Sembla mentida que encara puguin circular aquests fraus. Malgrat l’actitud recelosa de l'  Església oficial, sempre hi ha, algun jerarca disposat a emprar símbols i tradicions de manera mesa o menys fraudulenta com veiem al cas del Sant Grial pel bisbe de València.

La llet de la Verge Maria és potser la relíquia més rocambolesca que conec. La primera vegada que en tingué notícia d'aquesta relíquia fou en el monestir gòtic de Veruela:  Darrera de l’altar major vaig veure,  a meitat dels anys 1970,  una gran inscripció en lletres d’un roig fosc que confirmaven que l’altar tenia com a relíquia llet de la Verge Maria. Encara més antiga és la tradició de que unes gotes de llet de Maria formen part del conjunt de relíquies que de Toledo es van portar a la Càmara Santa d’Oviedo. Desconec la significació que tenen les relíquies de Veruela .

Les relíquies de la Càmera Santa volien justificar  la monarquia d’Astúries y la Reconquesta. Concretament volien  sacralitzar la monarquia d’ Oviedo i  la de la nova capital de Lleó  com a continuadora i hereva de la monarquia visigòtica del regne de Toledo.  NO feia falta que fos veritat, si no només que la gent ho cregués perquè com a legítima hereva tenia dret a la reconquesta del seu territori al Islam. 
Com sabem ni Don Pelayo era rei  i menys encara continuador de la monarquia  gòtica ni les relíquies de  personatges evangèlics autèntiques. Tot fou un muntatge molt ben orquestrat per les autoritats lleoneses y els immigrats mossàrabs, amb la col·laboració dels monestirs que van falsificar cròniques, genealogies i documents. La farsa continua fins avui, fins a Felip VI i el títol i els premis de Príncep d'Astúries que es dona cada any.

dijous, 28 de desembre del 2017

Entestats en la legitimitat

EIX
NACIONAL
Blocs
Vots en milers
Escons



Regionalistes
PP, C’s
1.284
40




Federalistes
PSC, CeC
927
25



Independentistes
CUP, ERC, JxC
2.063

70



Què cal fer

Si hem de fer cas de la premsa processis ta, el bloc independentista reclama la victoria de les eleccions i restablir el govern que va ser destituït il·legítimament per l’Estat. Si mirem els resultats sembla que hi ha poques coses a discutir. 

ELS INDEPENTISTES  tenen una majoria clara i prou amplia per retablir el govern anterior.


La CUP, que  ha volgut marcar perfil des del primer dia  i que ha dit que sols recolzarà un govern que vulgui implementar unilateralment la independència, només té 4 diputats. Per tant, la  independentistes moderats,  ERC i Junts xCAt, continuen tenint majoria amb 66 escons, sempre que la CUP s’abstingui.

Però tenir la legitimitat no vol dir, que es tingui poder per poder per establir el fets. No es suficient. Podem discutir que es el que hauria de ser. Però no cal discutir sobre els fets. El que va ser i quedà demostrat la nit en que el parlament va proclamar la República , però va deixar-ho en una mera proclamació.

 Ara la situació no es la mateixa.
·         El procés català té un ressò internacional, que abans no tenia. Es una clara  avantatge.
·         El procés català té els seus líders encausats, en la presó  ien l’exili. Amb una greu amenaça del 155.

Continuar amb el mateix govern i política s’enfrontaria amb els poder fàctics espanyols i de la Unió Europea. Sembla que implicaria  bloquejar la situació. El cost humà, social i econòmic es molt gran i jo penso que inassumible per molts independentistes.  El que es definitiu,  tampoc ho admetrien els del bloc federalista, com ja es va demostrar. Es una pel·lícula que ja hem vist. Són 65 escons, per tant en lògica parlamentària ho tindrien d’acceptar. Però guanyen amb vots 2.211 milers de vots davant els 2.063 dels independentistes.

Per tant, cal reiniciar un procés de llarg recorregut  d’aliança amb els federalistes que ens ha de portar primer a la recuperació de les institucions i en segon lloc a la redefinició de les relacions amb l’estat. Algun periodista diu amb raó que s'han de posar llums largues. Estic absolutament d'acord.

Sols al final d’aquest procés es pot plantejar altra vegada l’alternativa de la independència. Es un recorregut nou perquè tant els catalans, com els espanyols i com Europa ha quedat clar el que els independentistes volen es poder fer efectiva la independència si els altres processos fallen.

Està clar que en aquesta aventura els de la CUP no hi participarien. Volen la línia unilateral i a mes no tenen cap press o exiliat  a rescatar. per tant només es pot  comptar amb 66 diputats com a punt de partida.

Amb quins federalistes s’ha de pactar? Amb tots?

CatComú-Podem té només 8 diputats. Té l’avantatge que té una implantació estatal i defensa clarament la plurinacionalitat i principi d’autodeterminació ( de moment ?). Però poc pot ajudar en la resolució dels presos i exiliats, mes aviat al contrari. Millor tenir-lo com aliat que contraposat.

PSC té l’avantatge que té una fidelitat provada respecte a l’Estat, perquè és del bloc que va votar el 155. Per tant, ICETA, com a president de la Generalitat pot ser una garantia fefaent per l’ESTAT CENTRAL, de que la Generalitat no emprendrà una via unilateral. ICETA té l’avantatge de que s’ha compromès a fer una cria de reformes dins la Constitució del 78 i durant els pròxims dos anys en la línia maragallana. Posem que siguin 4, que sembla més realista.  També es podria acceptar.

CANDIDATURA PRESIDENCIAL DE  ICETA  

A FAVOR
Vots en milers
Escons
Federalistes
PSC, CeC
927
25
Independentistes, ERC, JxC

2.063

66
EN CONTRA
Vots en milers
Escons



Regionalistes
PP, C’s
1.284
40

Independentistes
CUP
193

4



La votació podria ser com mostra el quadre. També es podria jugar amb les abstencions del CatComú-Podem i/o del PP. Aquesta última tindria l’avantatge de re-situar la imatge del PP, un cop acabada el préstec que li ha fet a Ciutadans en consideració del vot  útil.

El objectiu d’aquest del govern de concentració ha ser la recomposició de la societat catalana: Unitat dins la diversitat, reconeixement mutu, sense sotmetiment ni disgregació.

El PP en els seu moment va participar en els pactes nacionals per l’educació i per la sanitat i cal recuperar-lo. El mèrit no ha de ser la pacificació tallant caps, si no desplegant ponts de diàleg com reclama tothom  En canvi, creiem que Cnos, que va néixer en contra d’aquests pactes, s’ha endinsat irresponsablement en un llenguatge cada vegada més lerrouxista, mentider i corrosiu socialment. Sense cap experiència contrastada de govern i sense el recolzament del vot útil del  PP, molt probablement C’nos torni a la cistella de vots que va treure a les eleccions al Congres de 2015, que eren inferiors a les del PP.


dimarts, 26 de desembre del 2017

IV. FEDERALISTES I INDEPENDENTISTES

GOVERN D’ICETA  II


El meus números - 4: 

FEDERALISTES I INDEPENDENTISTES

Iceta nomes acceptarà anar de cap d’aquest govern si els independentistes renuncien clarament a la via unilateral.
 Els independentistes  nomes renunciaran a fer un govern si així s’asseguren LA LLIBERTAT DELS PRESOS POLÍTICS

ICETA, psc
PER PRESIDENT DE LA GENERALITAT
FEDERALISTES, PSC
603
JxCAT, 
941
ERC
920
CATeC
324
TOTAL
2.788

Claríssimament queden fora d’aquest pacte els independentistes de la CUP, que no es mouen de l’unilateralisme

Es possible que aquest pacte inclogui al PP.  Es evident que el PP ha de canviar de estratègia. Es possible que l’estigui madurant. El curt període  en convocar eleccions, la retirada de la policia abans d’acabar l’any, destitucions i trasllats dels responsables del desastre electoral així ho fan pensar. Llavors tindríem altra vegada el PP que es sumaria als grans pactes nacionals ( Educació, sanitat, etc) que es van fer en l’anterior etapa.

Tornarà la dreta civilitzada i deixaran l C’nos que s’estavelli en l’astracanada espanyolista? O en l’última del cantonalisme dels C’nos que sense superar el 30 % dels vots ja volen reclamar la independència d’alguns municipis i comarques ? Però si encara no ha començat la temprada del calçots !!. El que es segur es que aquest projecte no pot incloure C’nos  després de la broma de mal gust sobre Tabarnia. En canvi al PP li convé rentar-se la cara i les mans que les te brutes des de la Camarga i els falsos informes del ministeri de l’interior

Aquesta alternativa es pot jugar amb l’abstenció d’alguns partits tant del PP, com de CATeC. Si ERC no volgués participar l’abstenció d’aquests dos partits seria imprescindible.

ACCIO DEL NOU GOVERN.

Però aquesta alternativa es basa en posar en marxa les reformes previstes per dos anys per Iceta. Son les reformes maragallanes que es poden fer dins l’estatut i constitució actuals.   Se li poden donar dos anys mes  de plaç si vol, però el compromís ha ser públic.


Es tornar en part a la casella de sortida. Pero ara sabem que no es va únicament al congres de diputats. Ara els testimonis i avaladors d’aquest és en bona part Europa. Catalunya forma part del nucli  dur d’Europa, com ho era Elovènia. Les dos estaven dins els Sacre Romano Imperi. Cal fer-ho valdre. Si es fa el ronso, també cal tenir present que Europa és mes que la UE.. 

Els meus números -3

Hem repetit mes d’una vegada que més important que la independència és ara LA COHESIÓ SOCIAL, LA VOLUNTAT IRRENUNCIALBE DE SER UN SOL POBLE.  
Els resultats de les eleccions  permeten sobradament reafirmar aquest gran objectiu que ha estat la principal  aportació de l’època autonòmica. La gran campanya que han fet Cnos i PP per  provocar,  aquí i  fer creure a fora de Catalunya, que aquí es vivia en un enfrontament  dins les famílies, llocs de treball, ha estat  un fracàs.

Cohesió social
LA VOLUNTAT DE SER UN SOL POBLE

    PSC, JxC, ERC, CeC, CUP
2.970
FRAGMENTACIO SOCIAL

   Cnos, PP
 1.284

Però no hem de ser il·lusos i pensar que no ha tingut cap efecte.  Per refer tot el teixit social cal un govern mes fort que el legítim i possible, que poden fer els independentistes  sols. Això planteja varies alternatives:

I .- GOVERN D’ICETA AMB ABSTENCIÓ DE JUNTSxCAT

.
Al  País basc va viure un procés similar i es va acabar amb un pacte entre el PP i Socialistes bascos i la pasivitat del PNB. El resultat fou la presidència del socialista Patxi López.  Possiblement aquesta era l’opció de molts del bloc constitucionalista que haguessin fet president a Iceta. Però fins hi tot per aquesta opció Iceta tenia clar que era imprescindible  LA LLIBERTAT DELS PRESOS POLITICS. Però els resultats no donen a no ser que s’aconsegueixi l’abstenció JxCat (941 vots) . Perquè, si ens fixem en la taula següent només si s’absté JUNTS x CAT,  pot guanyar ICETA

ICETA, psc
PER PRESIDENT DE LA GENERALITAT


el bloc 155, vots afirmatius

1.889
el bloc anti 155 , vots contraris  

1.446
JxCAT,  ABSTENCIÓ

941

.
Però l’ ABSTENCIÓ DE JUNTSxCAT sols s’aconseguirà en l’últim moment si fracassen les altres pocions i amb la condició ineludible de retirada de la via judicial i que Puigdemont pugui tornar i faci el traspàs de poders com a president  al nou president.


No es decartable que el mateix PP vulgui jugar aquesta carta, però posant de presidenta a Arrimadas. D’aquesta manera restaria profit als socialistes i es residiria del cost i les crítiques que li suposarà retira les demandes judicials  contra els presos, exiliats i tots els vinculats al procés. 

ELS MEUS NUMEROS -2

Aquest són els meus números – 2

Eix Social
Partits
Vots en milers
Eix
Nacional
Eix
Judicial       


PP
184




Dreta
Cnos
1.102



2.227
PP,Cnos,JxCat


Regionalistes
PP, C’s
1.284



PSC
603









Bloc 155
PP,Cnos, PSC

1.889


CeC
324


Anti 155
CUP,ERC, JxC, CeC

2.387

Esquerra


Federalistes
PSC, CeC
927

2.397
CUP, ERC,Cec,PSC
JxCat
941





ERC
929





CUP
193







Independentistes
CUP, ERC, JxC

2.063


Ja fa un parell de dies que tinc el numeros fets amb un paper. Ara els he passat a net. No son els números definitius. Falten els vots per correu. Però no varien massa, perquè nomes suposen una variació amb un escó que dels C’nos pasa al PP a Tarragona, per pocs vots.

Miris com tu miris  a Catalunya guanyen les esquerres.  Ho podem veure en l’eix social. En l’eix nacional, guanyen clarament els independentistes.  Queden pendent que farien els  federalistes si es tinguessin de decidir entre els dos blocs. O també si son capaços de pactar amb una banda o un altra. Això ho tractarem en calma el pròxim dia.

Per últim les dos conclusions que queden més clares.
·         La primera la veiem al quadre:  el rebuig a l’aplicació del 155.
·         La mes clara i mes important que mereix un quadre especial

Cohesió social
LA VOLUNTAT DE SER UN SOL POBLE
    PSC, JxC, ERC, CeC, CUP
2.970
FRAGMENTACIO SOCIAL
   Cnos, PP
 1.284