EIX
NACIONAL
|
||
Blocs
|
Vots en milers
|
Escons
|
Regionalistes
PP, C’s
|
1.284
|
40
|
Federalistes
PSC,
CeC
|
927
|
25
|
Independentistes
CUP,
ERC, JxC
|
2.063
|
70
|
Què cal fer
Si hem de fer cas de la premsa processis ta,
el bloc independentista reclama la victoria de les eleccions i restablir el
govern que va ser destituït il·legítimament per l’Estat. Si mirem els resultats
sembla que hi ha poques coses a discutir.
ELS INDEPENTISTES tenen una majoria clara i prou amplia per retablir el govern anterior.
La CUP, que
ha volgut marcar perfil des del primer dia i que ha dit que sols recolzarà un govern que
vulgui implementar unilateralment la independència, només té 4 diputats. Per tant,
la independentistes moderats, ERC i Junts xCAt, continuen tenint majoria amb
66 escons, sempre que la CUP s’abstingui.
Però tenir la legitimitat no vol dir, que
es tingui poder per poder per establir el fets. No es
suficient. Podem discutir que es el que hauria de ser. Però no cal discutir
sobre els fets. El que va ser i quedà demostrat la nit en que el parlament va
proclamar la República , però va deixar-ho en una mera proclamació.
Ara la
situació no es la mateixa.
·
El procés
català té un ressò internacional, que abans no tenia. Es una clara avantatge.
·
El procés
català té els seus líders encausats, en la presó ien l’exili. Amb una greu amenaça del 155.
Continuar amb el mateix govern i política s’enfrontaria
amb els poder fàctics espanyols i de la Unió Europea. Sembla que implicaria bloquejar la situació. El cost humà, social i
econòmic es molt gran i jo penso que inassumible per molts independentistes. El que es definitiu, tampoc ho admetrien els del bloc federalista,
com ja es va demostrar. Es una pel·lícula que ja hem vist. Són 65 escons, per
tant en lògica parlamentària ho tindrien d’acceptar. Però guanyen amb vots
2.211 milers de vots davant els 2.063 dels independentistes.
Per tant, cal reiniciar un procés de llarg
recorregut d’aliança amb els federalistes
que ens ha de portar primer a la recuperació de les institucions i en segon
lloc a la redefinició de les relacions amb l’estat. Algun periodista diu amb raó que s'han de posar llums largues. Estic absolutament d'acord.
Sols al final d’aquest procés es pot plantejar altra vegada l’alternativa de la independència. Es un recorregut nou perquè tant els catalans, com els espanyols i com Europa ha quedat clar el que els independentistes volen es poder fer efectiva la independència si els altres processos fallen.
Sols al final d’aquest procés es pot plantejar altra vegada l’alternativa de la independència. Es un recorregut nou perquè tant els catalans, com els espanyols i com Europa ha quedat clar el que els independentistes volen es poder fer efectiva la independència si els altres processos fallen.
Està clar que en aquesta aventura els de la CUP no hi participarien. Volen la línia unilateral i a mes no tenen cap press o exiliat a rescatar. per tant només es pot comptar amb 66 diputats com a punt de partida.
Amb quins federalistes s’ha de pactar? Amb tots?
CatComú-Podem té només 8
diputats. Té l’avantatge que té una implantació estatal i defensa clarament
la plurinacionalitat i principi d’autodeterminació ( de moment ?). Però poc pot
ajudar en la resolució dels presos i exiliats, mes aviat al contrari. Millor
tenir-lo com aliat que contraposat.
PSC té l’avantatge que té una fidelitat
provada respecte a l’Estat, perquè és del bloc que va votar el 155. Per tant, ICETA,
com a president de la Generalitat pot ser una garantia fefaent per l’ESTAT
CENTRAL, de que la Generalitat no emprendrà una via unilateral. ICETA té l’avantatge
de que s’ha compromès a fer una cria de reformes dins la Constitució del 78 i
durant els pròxims dos anys en la línia maragallana. Posem que siguin 4,
que sembla més realista. També es podria
acceptar.
CANDIDATURA PRESIDENCIAL
DE ICETA
|
||
A FAVOR
|
Vots en milers
|
Escons
|
Federalistes
PSC,
CeC
|
927
|
25
|
Independentistes,
ERC, JxC
|
2.063
|
66
|
EN CONTRA
|
Vots en milers
|
Escons
|
Regionalistes
PP, C’s
|
1.284
|
40
|
Independentistes
CUP
|
193
|
4
|
La votació podria ser com mostra el quadre. També es
podria jugar amb les abstencions del CatComú-Podem i/o del PP. Aquesta
última tindria l’avantatge de re-situar la imatge del PP, un cop acabada el
préstec que li ha fet a Ciutadans en consideració del vot útil.
El objectiu d’aquest del govern de concentració ha ser la
recomposició de la societat catalana: Unitat dins la diversitat, reconeixement
mutu, sense sotmetiment ni disgregació.
El PP en els seu moment va participar en els
pactes nacionals per l’educació i per la sanitat i cal recuperar-lo. El mèrit
no ha de ser la pacificació tallant caps, si no desplegant
ponts de diàleg com reclama tothom En canvi, creiem que Cnos, que va néixer en
contra d’aquests pactes, s’ha endinsat irresponsablement en un llenguatge cada vegada
més lerrouxista, mentider i corrosiu socialment. Sense cap experiència
contrastada de govern i sense el recolzament del
vot útil del PP, molt probablement C’nos
torni a la cistella de vots que va treure a les eleccions al Congres de 2015,
que eren inferiors a les del PP.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada