dijous, 28 de desembre del 2017

Entestats en la legitimitat

EIX
NACIONAL
Blocs
Vots en milers
Escons



Regionalistes
PP, C’s
1.284
40




Federalistes
PSC, CeC
927
25



Independentistes
CUP, ERC, JxC
2.063

70



Què cal fer

Si hem de fer cas de la premsa processis ta, el bloc independentista reclama la victoria de les eleccions i restablir el govern que va ser destituït il·legítimament per l’Estat. Si mirem els resultats sembla que hi ha poques coses a discutir. 

ELS INDEPENTISTES  tenen una majoria clara i prou amplia per retablir el govern anterior.


La CUP, que  ha volgut marcar perfil des del primer dia  i que ha dit que sols recolzarà un govern que vulgui implementar unilateralment la independència, només té 4 diputats. Per tant, la  independentistes moderats,  ERC i Junts xCAt, continuen tenint majoria amb 66 escons, sempre que la CUP s’abstingui.

Però tenir la legitimitat no vol dir, que es tingui poder per poder per establir el fets. No es suficient. Podem discutir que es el que hauria de ser. Però no cal discutir sobre els fets. El que va ser i quedà demostrat la nit en que el parlament va proclamar la República , però va deixar-ho en una mera proclamació.

 Ara la situació no es la mateixa.
·         El procés català té un ressò internacional, que abans no tenia. Es una clara  avantatge.
·         El procés català té els seus líders encausats, en la presó  ien l’exili. Amb una greu amenaça del 155.

Continuar amb el mateix govern i política s’enfrontaria amb els poder fàctics espanyols i de la Unió Europea. Sembla que implicaria  bloquejar la situació. El cost humà, social i econòmic es molt gran i jo penso que inassumible per molts independentistes.  El que es definitiu,  tampoc ho admetrien els del bloc federalista, com ja es va demostrar. Es una pel·lícula que ja hem vist. Són 65 escons, per tant en lògica parlamentària ho tindrien d’acceptar. Però guanyen amb vots 2.211 milers de vots davant els 2.063 dels independentistes.

Per tant, cal reiniciar un procés de llarg recorregut  d’aliança amb els federalistes que ens ha de portar primer a la recuperació de les institucions i en segon lloc a la redefinició de les relacions amb l’estat. Algun periodista diu amb raó que s'han de posar llums largues. Estic absolutament d'acord.

Sols al final d’aquest procés es pot plantejar altra vegada l’alternativa de la independència. Es un recorregut nou perquè tant els catalans, com els espanyols i com Europa ha quedat clar el que els independentistes volen es poder fer efectiva la independència si els altres processos fallen.

Està clar que en aquesta aventura els de la CUP no hi participarien. Volen la línia unilateral i a mes no tenen cap press o exiliat  a rescatar. per tant només es pot  comptar amb 66 diputats com a punt de partida.

Amb quins federalistes s’ha de pactar? Amb tots?

CatComú-Podem té només 8 diputats. Té l’avantatge que té una implantació estatal i defensa clarament la plurinacionalitat i principi d’autodeterminació ( de moment ?). Però poc pot ajudar en la resolució dels presos i exiliats, mes aviat al contrari. Millor tenir-lo com aliat que contraposat.

PSC té l’avantatge que té una fidelitat provada respecte a l’Estat, perquè és del bloc que va votar el 155. Per tant, ICETA, com a president de la Generalitat pot ser una garantia fefaent per l’ESTAT CENTRAL, de que la Generalitat no emprendrà una via unilateral. ICETA té l’avantatge de que s’ha compromès a fer una cria de reformes dins la Constitució del 78 i durant els pròxims dos anys en la línia maragallana. Posem que siguin 4, que sembla més realista.  També es podria acceptar.

CANDIDATURA PRESIDENCIAL DE  ICETA  

A FAVOR
Vots en milers
Escons
Federalistes
PSC, CeC
927
25
Independentistes, ERC, JxC

2.063

66
EN CONTRA
Vots en milers
Escons



Regionalistes
PP, C’s
1.284
40

Independentistes
CUP
193

4



La votació podria ser com mostra el quadre. També es podria jugar amb les abstencions del CatComú-Podem i/o del PP. Aquesta última tindria l’avantatge de re-situar la imatge del PP, un cop acabada el préstec que li ha fet a Ciutadans en consideració del vot  útil.

El objectiu d’aquest del govern de concentració ha ser la recomposició de la societat catalana: Unitat dins la diversitat, reconeixement mutu, sense sotmetiment ni disgregació.

El PP en els seu moment va participar en els pactes nacionals per l’educació i per la sanitat i cal recuperar-lo. El mèrit no ha de ser la pacificació tallant caps, si no desplegant ponts de diàleg com reclama tothom  En canvi, creiem que Cnos, que va néixer en contra d’aquests pactes, s’ha endinsat irresponsablement en un llenguatge cada vegada més lerrouxista, mentider i corrosiu socialment. Sense cap experiència contrastada de govern i sense el recolzament del vot útil del  PP, molt probablement C’nos torni a la cistella de vots que va treure a les eleccions al Congres de 2015, que eren inferiors a les del PP.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada