dissabte, 14 de març del 2020

EL CORONA VIRUS DONA TEMPS A LA TAULA DEL DIÀLEG


EL  CORONA  VIRUS  DONA  TEMPS A  LA
TAULA  DEL  DIÀLEG

14/03/2020 Comença el confinament oficial per la grip CORONA VIRUS

La tant reclamada, esperada i vilipendiada  TAULA aplaça la seva inauguració prevista.  

Reprenc la tasca d’escriure al bloc.

Primer de tot he de dir que m’alegra que al final es constitueixi la taula del diàleg. Ja era hora. Per mi era evident que calia començar a treballar i encara més veient els resultats de les eleccions del 28/04/2019 d’ara fa un any al Congres d’ Espanya. Aquests són els resultats segons el partit i nombre de diputats que hi ha al congres. Falten alguns del grup mix  i el % de vots es arrodonit, La classificació en tres categories és meva. Alguna adscripció pot ser discutida, penso REFLETEIG  prou bé la tendència general que hi ha a Espanya en aquests moments.

FEDERALLISTAS   d           %
SOBERANISTAS d           %
CENTALIZADORES d           %
PSOE                   118         28
PODEMOS-IU-     35         13
Mas País                3          2

G  REPUBLIC   13          4
J x Cat               8              2
PNB                  7             2
EH Bildu           4           1
BNG                   1           0
CUP                     2             1
PP                88                      21
VOX             52          15
Cs                 10            7
UPN                2            1
TOTAL             156           43
TOTAL             35           9.5
TOTAL          152           44

Està clar que els sobiranistes són i seran una minoria y com a tal mereix ser tractada. Això és el que representa la Taula, ara aparcada. Si no hi hagués presoners i exiliats podríem emprar mes sentit de l’ humor i dir que el Corona Virus els ha enviat a tots al racó de pensar. 

Resultat per partit, al Congrés de Diputats a Catalunya 28/04/2019

Vots FEDERALISTES  
Partit
Escons
%
PSC
12
23,22
ECP-G.CANVI
7
14,89
TOTAL
19
38.11
Total vots
1.568.929





Vots independentistes   
Partit
Escons
%
ERC-SOBIRANISTES
15
24,57
JxCAT-JUNTS
7
12,05
FRONT REPUBLICÀ
0
2,73
TOTAL
22
39.35
Total Vots
1.6290.152
Vots espanyolistes 
Partit
Escons
%

Ciudadanos
5
11,56

PP
1
4,85

VOX
1
3,6

TOTAL
7
16.77

Total vots
823.734

Per ser realistes cal mirar exactament ui hi ha a la taula i per aixó hem de recordar la no únicament qui seu a la Taula de diàleg si no també quina és composició del Parlament de Catalunya  o els vots  de les eleccions espanyoles del 28/04/2019 a Catalunya:

Està clar que a Catalunya  els nacionalistes - independentistes  són la majoria minoritària. Han guanyat les eleccions i el seu govern ha esta legitimat altra vegada , però no són ni de bon tros la majoria absoluta.
Però la única possibilitat que tenen els federalistes tant a Espanya com a Catalunya és intentar convèncer als  independentistes que el federalisme reconeixerà de debò els drets de les minories independentistes  Hi ha vàries probes del cotó. La primera que posaria es que deixes de tractar-los d’imbècils per mes que a ell els hi sembli absurd el que defensen, La segona aprovar la llei d’amnistia.  La tercera permetre aparèixer als mitjans públics oficials les proves evidents de que el judici del TSE basa en  un informe o atestat falç i manipulat, i en tot cas accelerar el recurs als tribunals europeus, etc.
 I viceversa.  La majora del 80 % es sumant federalistes i independentistes. Sortiran guspisres perquè hi ha una transversalitat social molt gran però cal aguantar fort, perquè la dreta del PP ha de fer una reconversió important. Com diu aquell, encara ha de tornar d’Irak o lo que li contestà el seu cosí ara ha de tornar de Marbella. La taula de diàleg ha de servir per preparar amb garanties una reforma constitucional federal o com a mínim preparar un referèndum.
Mentre tant haurem d’aguantar estoicament que ens ensenyin la poteta respectiva. A uns els hi agrada i reclamaven una autoritat única per a tot l’Estat, altres dient a l’Estat que ja estem preparats per garantir l’aïllament del territori català i exigint que prenguin mesures que nosaltres sols ho faríem millor.