divendres, 29 de desembre del 2017

Llet de la Verge a 3.000 dòlars

Relíquies

Els que segueixen aquest blog es poden sorprendre, com a mi mateix em passa, de que es la tercera o quarta vegada que el tema de les relíquies surt als meus comentaris. A La Vanguàrdia d’abans d’ahir 20/12 sortia una noticia -comentari que em va cridar l’atenció.

Llet de la Verge a 3.000 dòlarsEl Vaticà prohibeix el comerç amb les relíquies, que viu un boom gràcies a internet

La notícia ve acompanyada de dos fotografies una gran que es la que reproduïm  aquí, en que un Cardenal  mostra la relíquia de la sang de Sant Gener ( Jenaro)  davant del Papa. La mirada severa e incrèdula del Papa demostra que no se sent gens còmode en la situació. En l’edició impresa també hi ha la fotografia d’un petit medalló que és el que conté la suposada gota de llet de la Verge Maria, la mateixa que va prendre Jesucrist de petit. La ven eBAy  als USA per internet, al preu de 3. 000 $.



Sembla mentida que encara puguin circular aquests fraus. Malgrat l’actitud recelosa de l'  Església oficial, sempre hi ha, algun jerarca disposat a emprar símbols i tradicions de manera mesa o menys fraudulenta com veiem al cas del Sant Grial pel bisbe de València.

La llet de la Verge Maria és potser la relíquia més rocambolesca que conec. La primera vegada que en tingué notícia d'aquesta relíquia fou en el monestir gòtic de Veruela:  Darrera de l’altar major vaig veure,  a meitat dels anys 1970,  una gran inscripció en lletres d’un roig fosc que confirmaven que l’altar tenia com a relíquia llet de la Verge Maria. Encara més antiga és la tradició de que unes gotes de llet de Maria formen part del conjunt de relíquies que de Toledo es van portar a la Càmara Santa d’Oviedo. Desconec la significació que tenen les relíquies de Veruela .

Les relíquies de la Càmera Santa volien justificar  la monarquia d’Astúries y la Reconquesta. Concretament volien  sacralitzar la monarquia d’ Oviedo i  la de la nova capital de Lleó  com a continuadora i hereva de la monarquia visigòtica del regne de Toledo.  NO feia falta que fos veritat, si no només que la gent ho cregués perquè com a legítima hereva tenia dret a la reconquesta del seu territori al Islam. 
Com sabem ni Don Pelayo era rei  i menys encara continuador de la monarquia  gòtica ni les relíquies de  personatges evangèlics autèntiques. Tot fou un muntatge molt ben orquestrat per les autoritats lleoneses y els immigrats mossàrabs, amb la col·laboració dels monestirs que van falsificar cròniques, genealogies i documents. La farsa continua fins avui, fins a Felip VI i el títol i els premis de Príncep d'Astúries que es dona cada any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada