dimarts, 26 de desembre del 2017

IV. FEDERALISTES I INDEPENDENTISTES

GOVERN D’ICETA  II


El meus números - 4: 

FEDERALISTES I INDEPENDENTISTES

Iceta nomes acceptarà anar de cap d’aquest govern si els independentistes renuncien clarament a la via unilateral.
 Els independentistes  nomes renunciaran a fer un govern si així s’asseguren LA LLIBERTAT DELS PRESOS POLÍTICS

ICETA, psc
PER PRESIDENT DE LA GENERALITAT
FEDERALISTES, PSC
603
JxCAT, 
941
ERC
920
CATeC
324
TOTAL
2.788

Claríssimament queden fora d’aquest pacte els independentistes de la CUP, que no es mouen de l’unilateralisme

Es possible que aquest pacte inclogui al PP.  Es evident que el PP ha de canviar de estratègia. Es possible que l’estigui madurant. El curt període  en convocar eleccions, la retirada de la policia abans d’acabar l’any, destitucions i trasllats dels responsables del desastre electoral així ho fan pensar. Llavors tindríem altra vegada el PP que es sumaria als grans pactes nacionals ( Educació, sanitat, etc) que es van fer en l’anterior etapa.

Tornarà la dreta civilitzada i deixaran l C’nos que s’estavelli en l’astracanada espanyolista? O en l’última del cantonalisme dels C’nos que sense superar el 30 % dels vots ja volen reclamar la independència d’alguns municipis i comarques ? Però si encara no ha començat la temprada del calçots !!. El que es segur es que aquest projecte no pot incloure C’nos  després de la broma de mal gust sobre Tabarnia. En canvi al PP li convé rentar-se la cara i les mans que les te brutes des de la Camarga i els falsos informes del ministeri de l’interior

Aquesta alternativa es pot jugar amb l’abstenció d’alguns partits tant del PP, com de CATeC. Si ERC no volgués participar l’abstenció d’aquests dos partits seria imprescindible.

ACCIO DEL NOU GOVERN.

Però aquesta alternativa es basa en posar en marxa les reformes previstes per dos anys per Iceta. Son les reformes maragallanes que es poden fer dins l’estatut i constitució actuals.   Se li poden donar dos anys mes  de plaç si vol, però el compromís ha ser públic.


Es tornar en part a la casella de sortida. Pero ara sabem que no es va únicament al congres de diputats. Ara els testimonis i avaladors d’aquest és en bona part Europa. Catalunya forma part del nucli  dur d’Europa, com ho era Elovènia. Les dos estaven dins els Sacre Romano Imperi. Cal fer-ho valdre. Si es fa el ronso, també cal tenir present que Europa és mes que la UE.. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada