GOVERN D’ICETA II
El meus números - 4:
FEDERALISTES I INDEPENDENTISTES
Iceta nomes acceptarà anar de cap d’aquest govern si els
independentistes renuncien clarament a la via unilateral.
Els independentistes nomes renunciaran a fer un govern si així s’asseguren
LA LLIBERTAT DELS PRESOS POLÍTICS
ICETA, psc
PER PRESIDENT DE LA GENERALITAT
|
|
FEDERALISTES, PSC
|
603
|
JxCAT,
|
941
|
ERC
|
920
|
CATeC
|
324
|
TOTAL
|
2.788
|
Claríssimament queden fora d’aquest pacte els independentistes
de la CUP, que no es mouen de l’unilateralisme
Es possible que aquest pacte inclogui al
PP. Es evident que el PP ha de canviar de
estratègia. Es possible que l’estigui madurant. El curt període en convocar eleccions, la retirada de la policia
abans d’acabar l’any, destitucions i trasllats dels responsables del desastre electoral així ho fan pensar. Llavors tindríem altra vegada el PP que es sumaria als
grans pactes nacionals ( Educació, sanitat, etc) que es van fer en l’anterior
etapa.
Tornarà la dreta civilitzada i deixaran l C’nos
que s’estavelli en l’astracanada espanyolista? O en l’última del cantonalisme
dels C’nos que sense superar el 30 % dels vots ja volen reclamar la independència
d’alguns municipis i comarques ? Però si encara no ha començat la temprada del
calçots !!. El que es segur es que aquest projecte no pot incloure C’nos després de la broma de mal gust sobre Tabarnia.
En canvi al PP li convé rentar-se la cara i les mans que les te brutes des de
la Camarga i els falsos informes del ministeri de l’interior
Aquesta alternativa es pot jugar amb l’abstenció
d’alguns partits tant del PP, com de CATeC. Si ERC no volgués participar l’abstenció
d’aquests dos partits seria imprescindible.
ACCIO DEL NOU GOVERN.
Però aquesta alternativa es basa en posar en
marxa les reformes previstes per dos anys per Iceta. Son les reformes
maragallanes que es poden fer dins l’estatut i constitució actuals. Se li poden donar dos anys mes de plaç si vol, però el compromís ha ser públic.
Es tornar en part a la casella de sortida.
Pero ara sabem que no es va únicament al congres de diputats. Ara els testimonis
i avaladors d’aquest és en bona part Europa. Catalunya forma part del
nucli dur d’Europa, com ho era Elovènia.
Les dos estaven dins els Sacre Romano Imperi. Cal fer-ho valdre. Si es fa el
ronso, també cal tenir present que Europa és mes que la UE..
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada