EL TIC – TAC per restablir la veritat.
Els pocs pergamins dels judicis que ens queden de l’Alt Pirineu fins a les acaballes del segle
XI ens mostren com era la justícia tradicional d’aquests comunitats abans
d’imposar-se el sistema feudal i els judicis de Deu.
La finalitat de la
justícia no era simplement aplicar les lleis, si no aplicar-les de
manera que s’aconsegueixi el millor benefici social, justícia, reconciliació i
pau.
Per això, a més del jutge que és l’ especialista
i sap de lleis, hi ha la presidència del
tribunal que correspon a les autoritats i , el que es mes important, una
representació de la Comunitat, el bons
homes.
Les grans
assembles judicials són també un moment d’ enaltir i justificar les autoritats
i el mateix sistema social. Per això
s’aprofiten per presentar a la societat el nou comte, vescomte o comdor i
revestir-lo com a garant de la pau i justícia.
El proper judici als encausats per el PROCÉS
CATALÀ te molt a veure amb els judicis del segle XI. No es tracta sols
d’aplicar al llei. Es tracta de legitimar les autoritats i el mateix sistema
social. Tal com han anat les coses. Per a molts ciutadans de Catalunya i per
prestigioses autoritats judicials i polítiques europees, les figures de la
monarquia i la justícia espanyola, estan mancades de legitimitat.
La monarquia
per què ha deixat de ser àrbitre i s’ha decantat clarament per una posició
partidista i la justícia perquè ha acceptat una versió manipulada del fets. Ara
tenen amb dues les ocasions de rectificar.
La monarquia ha deixar passar una bona ocasió
per fer-ho com era el tradicional discurs de Nadal. A la justícia li queda el
judici. Serà l’últim cartutx?
Al govern del PSOE de Sànchez ja li ha
començat el comte enredera per què la fiscal general o el ministre del interior
presentin un contra informe dels fets que van passar davant la Conselleria
d'Economia que sigui d'acord amb la realitat, amb el que van veure els nostres
ulls, el que van captar les càmeres i el que han vist el jutges i tribunals
europeus.
L' ex-ministre Fernàndez Díaz ens va demostrar que
saben fer informes falsos. Ara han de demostrar que saben fer contra
informes per restablir la veritat. Ho seiem en el blog anterior.
Ara nomes podem dir que comença el compte enrere. Ja se sent el TIC – TAC per
el judici, que serà l’ultima carta per a tot el sistema.
Es possible una
sentència que compleixi les lleis i garanteixi la justícia i la pau social ?