Farem unes eleccions en que els daus estan trucats.
No ens enganyem. Ara no es hora de buscar culpables. Ni de demanar
perdó. Però si tenim una mica de
decència i volem siguin homologables democràticament cal que posem les cartes
sobre la taula. Sobre el nostre plan B. Aquestes són les meves.
El primer de tot cal aconseguir el final de la
presó preventiva del candidats. Cal fer un govern que, com a mínim, tingui en comú recosir
la trencadissa del 155. Cal refer la unitat
social de la societat catalana i fer un pas endavant.
- · El PSC ha marcat ja un camí possible basat en un possible indult i aconseguir en els dos pròxims anys i dins la constitució, les reformes, que garanteixin entre altres coses un finançament adequat, seguint les que proposava Maragall.
- · ERC ha de renunciar explícitament al unilateralisme i comprometre’s a complir les majories que marca l’Estatut. No cal que renunciï al seu independentisme, que l’aparqui.
També penso que seria bo ampliar aquest pacte amb
dos o tres partits. El mínim seria
aconseguint la seva abstenció. Ll’ideal seria una col·laboració més activa i fins a
formar un govern de concentració. Els dos partits següents, un a cada banda de l’eix
social i territorial, podrien complementar-se perfectament
- · Cat-Comú actuaria una mica com a garant d’aquest pacte d’unitat social i de la seva inequívoca orientació social.
- · Junts x Cat, renunciaria també al unilateralisme i actuaria com a recolzament de la posició centre dreta i catalanista. Desprès parlarem de la figura del president Puigdemont
- · C’S, podria jugar a favor de la unitat social de la societat catalana, com en altres èpoques han jugar la dreta catalana i espanyola en aquest país. Seria l'òptim. Te l’avantatge de que està neta de corrupció. Ha d’acabar amb els residus del seu anticatalanisme visceral, que també molesten a Arrimadas.
Tot plegat pot semblar que aquest govern faria realitat la història de la granota i l'escorpí. Quedarien fora del pacte els extrems: el PP , representat
per la borsa residual dels de vots captius de l’anticatalanisme del PP, i la
CUP, representant del unilateralisme independentista.
- El president Puigdemont tindrà el seu reconeixement protocol·lari en la solemne transmissió de poder al pròxim president que surti de les eleccions i el pacte.
La litúrgia és important.
Per això també recomanaria que mentre està a Brussel·les i abans de
tornar visités oficialment la tomba de Carlemany. Seria una cerimònia per recordar
a les autoritats espanyoles que Catalunya neix a l’imperi carolingi i té poc a
veure amb Covadonga com va intentar fer veure el govern el rei a les principals
autoritats europees.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada