dimecres, 28 de març del 2018

LES CIRCUMSTÀNCIES

Per què no s’ha detingut a Puigdemont ni a   Finlàndia, ni a  Suècia ni a Dinamarca?.

Pel que tinc entès la policia espanyola i la de cada un d’aquest països coneixien l’euro- ordre de detenció de Puigdemon i on aquest es trobava en cada moment. 

Per què la policia d’aquests països no la va aplicar ?.  Es va inhibir? Són còmplices d’encobriment?
O es que el CIS espanyol no els va avisar i és aquest l’encobridor?

O és que el CIS espanyol ja havia pactat amb els alemanys la seva detenció? Amb quines condicions politiques s’ha pactat la seva detenció?.

Jo crec que Puigdemont devia informar a les autoritats belgues de la seva anada a Finlàndia i tornada a Bèlgica.  No era a Bèlgica on deuria notificar-se oficialment la euroordre  i on havia d’entregar-se Puigdemont?

El contrari sembla una decisió política. 

Els jutges alemanys poden ser tant independents com vulguin, com diuen que són. Però les circumstàncies són clarament politiques. I com deia Ortega i Gasset tant admirador dels alemanys, jo soc  jo i les meves circumstàncies. . Els jutges alemanys també.

La justícia espanyola es una mestra en el domini de les circumstàncies, dels amics del amics dels directors d’escola i rectors d’universitats,  o l’espòs de la directora, amiga de la  totpoderosa, que ves per on s’encarregarà de portar la causa catalana...  Tots independents més que els independentistes catalans.  Però ves per on,  on cauen les causes? .

Ara ens volen fer creure que la violència policial del 1 d’Octubre la van exercir les víctimes, els que volíem votar!. Franco també va jutjar per rebel·lió als que es van mantenir fidels al govern legítim de la república. Volen seguir els seus passos?

Però allà on som mestres els espanyols és en la guia de viatges. Per això som líders mundials del turisme. El CIS no va trobar  els milions de paperetes, ni va trobat els milers d’urnes que van passar davant dels seus nassos i  no ens posem en els atemptats del mes d’Agost per respecte als morts.
Però si ha trobat a Puigdemont en el moment oportú per trincar-lo.  Tot pura casualitat !!!!.

Ja va sent hora que no siguem únicament quatre gats els que diguem clar que hi ha un delicte fragant de prevaricació. 
Elegiu un president autonòmic, però que digui  prou  i
 DENUNCII ELS CASOS DE PREVARICACIÓ FRAGANT.

No sé si serem independents, però no deixeu que ens humilien amb mentides. 
De les tres C:  Cap, Cor  i Collons. Falta més de la primera.  Menys fum i neumàtics cremats.

Cal sang freda i cap clar, però anar a fons i dir les coses pel seu nom. 

Ho ha dit la Clara Ponsatí i la seva defensa. Això és una persecució política i com a tal cal denunciar-la.Si la justícia alemanya no respon a les primeres preguntes que ens fèiem al començament de l’escrit d’avui, caurà a la telaranya. Serà víctima de les circumstàncies.

El govern alemany va demanar perdó per la detenció i entrega de Companys. Això els honora. Però no sé si saben que el govern espanyol NO. Ni per la detenció ni pel judici, ni pel seu afusellament.  Aquesta és la diferència i una de les raons de la nostra profunda desconfiança

diumenge, 25 de març del 2018

El carrer de tots


Avui hem tingut noticia de que la polizei alemanya, [del lander o  federal ?], ha detingut Puigdemont en aplicació de la euro-ordre espanyola. Encara ens falta conèixer molts detalls.   Les dos interpretacions extremes diuen:
Els serveis d’intel·ligència espanyols que seguien a Puigdemont i han donat la alerta quan aquest estava a Alemanya, perquè la seva legislació es més similar a la Española i es més fàcil que acceptin l’extradició de Puigdemont.

Alemanya fa temps que pressiona al govern espanyol per a que trobi una solució negociada amb Catalunya. Ara, que Ja han format  el govern i amb Puigdemont dins el seu territori, pot pressionar mes a sota mà la govern espanyol.

La indignació és gran en tots els que creiem que els fets  principals en que es basa el jutge espanyol són falsos. No hi va haver violència. La concentració davant de la conselleria d’Economia, fou multitudinària i en un percentatge molt alt espontània de gent indignada
 La proclamació de la Independència,  sols va ser el reconeixement públic del parlament i govern de que la voluntat majoritària de les urnes del 1 Octubre  va ser que el poble volia la independència, ni més ni menys.

El Govern ho assumia hi ho va proclamar. Al cap de segons va suspendre l’aplicació , tot esperant el diàlegs amb l’Estat. Hi va haver festa i decepcions, però la bandera espanyola va continuar en tot moment al cim de la Generalitat. 
El missatge va ser clar. Fins a aquí hi havia full de ruta.

Avui hi ha hagut concentracions, discurs del President del Parlament, la principal i única autoritat democràtica de Catalunya en aquests moments.  .... i els primer contenidors cremats.
 MALAMENT.   
Clar veure si es per algun hiperventilat que no sabut aguanta la indignació o ha estat algun infiltrat. Espero que els vídeos d’aficionats, periodistes els detecti i denunciï. No seria la primera vegada.

Tampoc m’agraden el crit d’alguns hiperventilats 

“ Els carrers sempre seran nostres”. NO !!!.
!!!!L CARRER SEMPRE SERA DE TOTS !!!!
La nostra ciutat i 
EL NOSTRE PAÍS TAMBÉ.
4
Ara cal veure sila polizei i justícia democràtica Alemanya farà amb el Pressident Puigdemont,   el mateix que la Gestapo feu amb el Pressident Companys  ?
Ara tenen els alemanys l’ocasió d’esmenar una pàgina lletja de la seva història denunciant la mala aplicació de la llei . 

Pel que conec són  els dos únics  països on s’ha aplicat el 155 per saltar-se la pròpia constitució democràtica i els drets fonamentals. Els dos protagonistes són molt diferents:  Hitler i Rajoy. Tots dos van aconseguir el suport de les càmeres per donar aparença de legalitat al que era i es subvertir la democràcia.


Ara Alemanya no pot tornar a caure a la trampa. Espero i desitjo
·         Que  la segona alternativa d’interpretació de la detenció de Puigdemont sigui certa.
·         Que els hiperventilats es controlin
·         Que el socialistes catalans,  de cor encara que no hem tingut carnet, ja no tinguem de passar passar més vergonya.
·         Que  ELS CARRERS SEMPRE SIGUIN DE TOTS
·         Que el dimecres tinguem un govern  s' àmplia base.

UNA ABRAÇADA A TOTS ELS LECTORS CRÍTICS o NO. 


divendres, 23 de març del 2018

Ius maletractandi, Cervera 1202 – Madrid 2018


Ius maletractandi,
Cervera 1202 – Madrid 2018

Avui, quan  el magistrat del Tribunal Suprem   instructor de la causa contra els líders independentistes catalans  acaba de decretar la presó  a Madrid pels  encausats,  no puc continuar estudiant els pergamins i documents del segle XI – XIII.  Necessito tornar a obrir el meu blog.  Perquè això no és justicia, sino tristament Ius maletractandi.

La força i el poder de l’estat  es demostra en  l’aplicació de la llei, dura però llei, però no l’arbitrarietat i tergiversació dels fets.

Aquest dret de maltractar  es va votar i  acceptar a les corts de Cervera de 1202. Una de les pàgines més tristes de la història de Catalunya. Cal recordar-ho.  El discurs catalanista generalment vol oblidar que les institucions catalanes també tenen les mans brutes. 
No tot van ser assemblees  per implantar  la  pau i treva.  Turull en el seu discurs per la seva investidura frustrada només es va recordar d’aquestes.  Està be que aquests siguin els nostre valors. Però cal saber d’ on venim. Amb llum i ombres.

El Ius maletractandi no deia que fos moralment just que els nobles  maltractessin als seus vassalls, , el que si feia era negar als pagesos el dret a denunciar i reclamar legalment als seus senyors per maltractes (*).

Ara passa tres quarts del mateix i per això m’indigno.
El poder de l’ Estat ofega el dret  de denunciar i reclamar la simple evidencia dels fets. 
No hi va haver violència davant  la conselleria d’Economia, quan jo i vaig ser, ni quan hi van ser els meus veïns, ni quan hi va anar el meu fill, ni quan i  van anar els meus nebots... Ni una imatge. 

Si els cotxes de la _Guardia civil abandonats amb armes llargues a dins, van ser maltractats i ho lamento i no negaré que sigui causa d'una multa administrativa, però  " abandonar" uns cotxes oberts, amb ARMES LLARGUES A DINS QUANESSTEM A ALERTA 4. és mes que una falta administgrativa corrent. 



No volem ser maltractats. No tenen dret a maltractar-nos. 
La Veritat i justícia altra vegada no està a Madrid,  si no mes enllà dels Pirineus.  

Tan costa aplicar be la Constitució de 1978, pels que s’omplen la boca de defensar-la ?


(*) Nota de precisió històrica. Tenim constància de comunitats pageses que ho van continuar fent els escrits de protesta.  El ius maltractandi no es va aplicar a tots els comtats. Aquest i altres mals usos van abolits per Ferran el Catòlic. Amvb tot no es cert que alliberés a tot Catalunya Vella d’aquests mal ús.  En molts llocs Andorra i moltes poblacions del vescomtat de Castellbó no s’havien aplicat mai i en tot cas es van abolir 200 anys abans de la Sentencia de Guadalupe.  Ferran,  el catòlic, per poder  guanyar la guerra civil, no va tenir cap inconvenient a  aliar-se amb forces mercenàries del país de Bearn i Foix. Com que alhora de la veritat no els poder pagar  la soldada Matxicot i altres capitostos de les tropes es van dedicar a cobrar pel seu compte saquejant els pobres pagesos.