Predicar Als que van a missa Barcelona 2017.11.02
Les organitzacions que fins ara han liderat el moviment han aconseguit èxits que no haviem somniat. Però no han superat els dos milions i mig. Han predicat als que ja van a misa. Cal arribar al quatre milions.
Jo em vaig radicalitzar per efecte de la sentència
del Tribunal Constitucional contra l’Estatut de Catalunya. Considerava que
negava els drets que tenia com a ciutadà de Catalunya. Jo, que
he tingut sempre una certa al·lèrgia a les banderes, vaig comprar quatre metres
de senyera per posar-la al balcó.
Des de llavors, i malgrat el reuma, no he faltat mai a cap
celebració del 11 de Setembre.
Cada any han estat mes nombroses. Era una
festa reivindicativa. Davant l’èxit més d’un va caure en la temptació de
posar-se al davant i dirigir el moviment. Aviat van tenir la temptació d’apropiar-se
de la festa i el moviment reivindicatiu. Els que passaven davant van demostrar
tenir una capacitat organitzativa extraordinària, van fer mobilitzacions i mosaics
espectaculars. Per mi la mes espectacular,
però, va ser la cadena humana que enllaçava la Catalunya nord amb el
País Valencià. Els organitzadors van anar estrenyent la rosca ideològica,
primer del catalanisme sobiranista i finalment independentista.
Des de la sentencia del TC, he anat cada any a la manifestació i amb el
color assignat per fer adequadament el mosaic que havien decidit els caps
d’organització. Modestament també he contribuït econòmicament a l’organització
de tant en tant. Però segurament per l’al·lèrgia als uniformes que comentava
abans, mai m’he comprat la seva samarreta.
En les
multitudinàries manifestacions he comprovat que érem molts els que seguíem les
indicacions, però sense anar estrictament uniformats.
Els que sentíem la festa
–reivindicativa com a pròpia, deixàvem que la dirigissin. Molts pensem
que el mèrit dels organitzadors és admirable, però això no els hi dona el dret
a apropiar-se-la i menys encara a excloure, al aue no segueixen fil per randa les seves proclames
.
Malgrat que els organitzadors al final
insistien cada vegada que els
independentistes eren els que convocaven aquella manifestació i els assistents seriem comptats com a tals, això no
modificava els sentiments íntims i a penes augmentaven les samarretes oficials.
Repeteixo, érem i
som molts els catalans que volem reafirmar els nostres drets de ciutadania però
sense exclusions. Quants dels dos milions? No ho sé. Però
sentim com a pròpies les institucions i, quan estan en perill, reaccionem quasi
d’una manera espontània per la seva defensa .
Particularment vaig tenir una gran decepció
quan autoritats autonòmiques van deixar entrar per primera vegada els civils
al Parlament. Després van saber reaccionar. Quan ens vam assabentar que havien
entrat a la conselleria d’Economia. La reacció va ser quasi espontània. Vam
anar allà per torns. Els avis al matí. Els adults a la sortida del treball i a
la tarda-vespra la jovenalla.
Però al final tenim la impressió de que som
sempre els mateixos, la mateixa quantitat, els que ens sentim ciutadans de Catalunya,
els sobiranistes, els independentistes i els separatistes. Dos milions i mig. Possiblement podem
arribar als quatre milions si podem triar la nostra samarreta. Podem acceptar
fins i tot un color, però que no estrenyin massa la corda. Si ha de ser republicana, anti-capitalista,
anti-règim del 78, etc. per no citar les sigles dels partits.
Les organitzacions que fins ara han liderat el moviment han aconseguit èxits que no haviem somniat. Però no han superat els dos milions i mig. Han predicat als que ja van a misa.
Cal arribar al quatre milions.
Als dos milions que també es senten catalans i ,sobretot, CIUTADANS DE CATALUNYA i que ni els emociona la república catgalana ni voldran trencar els vincles que tenen amb la resta d'espanyols ni falta que fa.
Aquests són els altres dos milions que estic segur que volen LLIBERAT PER TOTS ELS PRESOS I IMPUTATS. No som una secta, ni un moviment de puristes. Tothom porta la samarreta que li sembla.- El groc queda molt be a la tardor, però també hi ha verds i els que es pasen al vermell. Volem els presos politics fora. La presó pels lladres i corruptes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada