divendres, 17 de novembre del 2017

El doble de vots

per l’amnistia i  la llibertat                 

15/11/2017
El dia 21 de Desembre cal aconseguir el doble de vots per la llibertat del presos i amnistia. Se’m fa difícil de creure que la democràcia espanyola sigui tan “madura”, que tingui a la presó o a l’exili un govern electe mentre convoca eleccions contravenint la pròpia Constitució del 1978.  Ni Maduro s’ha atrevit a tant a Veneçuela. Però cal tenir clar des d’ara l’objectiu
Els partits, que porten la llibertat i amnistia com a punt primer del seu programa,  han de  tenir el doble de vots dels partits  que donen suport al 155
  
No ens enganyem una altra vegada,  l’objectiu no es que hi hagi més majoria de vots independentista, la tant desitjada majoria social independentista. Si es dona millor. Però aquest no és l’objectiu. Ara estem en una cursa de llarg recorregut. 

Si hem de marcar algun model , aquesta és la independència de Noruega de principis del segle XX, dirigida per la socialdemocràcia noruega i sueca.  Hem de respectar els tempus i la pròpia evolució de cada grup. Ara no tenim pressa. Estem en una cursa de llarg recorregut.  Ara serem tres milions, però en les properes, estic segur, podem ser quatre milions. Llavors serem imparables. Aquest és el model noruec i el que marca l'estatut.
  
Cal sumar, perquè són essencials, els grans sindicats.  I han de tenir el seu  propi  protagonisme . Cal esperar la incorporació de la nova generació metropolitana. També s'afegiran molts dels antics socialistes, els que sempre han cregut que la llibertat individual i la llibertat nacional van de la mà i que  la igualtat social comporta la igualtat entre les nacions.  El PSOE sempre ha tingut un element espanyolista uniformitzador que algunes vegades, com amb la dictadura de Rimo de Rivera, quasi el portà amb un ambigu col·laboracionisme i a l’extinció.  Se’n van refer i van digerir les pròpies contradiccions.  Ara passarà  el mateix?.  Els hi hem de donar el seu temps.

Mentre,  tots tenim feina a suturar les ferides que el sistema autonòmic català ha amb la destralada del 155.  Cal reafirmar-se en els punts centrals del model català i que ens ha portat  fins aquí amb tant d’èxit, començant per el model educatiu inclusiu i en català, la sanitat pública, els mitjans públics audiovisuals i la tasca dels ajuntaments, etc. Fins hi tot s’hi afegiran alguns que amb tota propietat senten com a seu el sistema educatiu que no separa els nens a les aules segon la llengua materna.

No ens hem de flagel·lar mes dels compte per la situació actual.  El nostre govern va proclamar al República perquè la heroïcitat del 1 Oct manava. Però  també manava la raó i el seny. Ningú no va despenjar la bandera de l’Estat Espanyol de la Generalitat. No va ser un descuit. 

La cursa continua. Recordem  no intentem tant la majoria social de d’independentisme com l’ aplastant majoria de vots per
l’ AMNISTIA I LLIBERTAT,

EL DOBLE  que  dels favorables  al  155.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada