![]() |
| Parlament anglès |
- Cal preservar la llibertat dels diputats per defensar les seves opinions i la dels ciutadans que representen. No poden ser jutjats ni perseguits per les seves funcions. És una de les primeres mesures que es prenen a les Espanyes des de la Constitució de Cádiz.
- Els parlamentaris fan públiques les seves declaracions de béns perquè els ciutadans puguin controlar que no s’han enriquit per l’ús fraudulent dels seus càrrecs polítics.
![]() |
| Alguns dels consellers de la Generalitat imputats |
.
Vergonya pels diputatsque es van quedar, ensenyant o no, la papereta i encara més vergonya pels que van sortir per no participar en una votació anticonstitucional però que van somriure, aplaudir i fins i tot reclamar la imposició de penes als parlamentaris segons el signe dels seu vot. Així es van situar fora del sistema democràtic.
Vergonya perquè el que penso que toca és reclamar el vell principi democràtic de què els diputats i governs legítimament
elegits són inviolables en les seves
funcions. Els seus béns patrimonials no són una garantia per la seva bona o
mala gestió com passa amb els autònoms o en clubs com el Barça.
T’ imagines que els ministres de torn
tinguessin de respondre de la ruïna que suposa el cas del pou de gas Castor,
les autopistes radials ....? El Sr. Montoro, que controla fins el cèntim,
suposo que sap exactament el que està costant la despesa extra i no prevista del desplegament inútil i irracional de tots
els piolins. Si hi ha un canvi de
govern, li farà pagar de la seva butxaca o li embargarà el seu patrimoni? No,
ell pagarà políticament amb el pas a la paperera de la història .
Els que han de pagar amb el seu patrimoni són
els que han robat, els que s’han aprofitat del seu càrrec i influències per
obtenir beneficis il·legítims. El PP en té uns quants d’aquests. Aquí també en
tenim. Els ciutadans ens quedarem satisfets no votant-los i si els jutges completen i executen les sentències, que s’eternitzen.
Si l’alcalde contracta un castell de focs artificials
per la festa major, en lloc de millorar la il·luminació deficitària d’un carrer,
o decideix regalar llavors de flors a tots els catalans perquè guarneixin els
seus balcons a costa de l’erari públic, només cal que ho voti la majoria del
consistori o del Parlament. Si no ens
agrada no els tornarem a votar, però no
buscarem les escletxes legals per fer-los-hi pagar a ells. En canvi,
si el que ha passat és que s’han contractat fraudulentament el castell del focs
o les llavor de flors i s’han enriquit il·lícitament el polític o partit de torn, aquests sí que
han de passar per la justícia i tornar els diners aviat. Això sí que és un
escàndol, i de tal magnitud en el cas Gürtel, que ha posat en risc l’estat
de dret, tal com ha dit l'autoritat judicial.



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada