dijous, 9 de novembre del 2017

Confiscació de béns



Parlament anglès
Els estats democràtics i moderns defensen dos principis fonamentals que el Sr  Montoro  i algú més de l’estament judicial sembla que encara no entenen.

  1.  Cal preservar la llibertat dels diputats per defensar les seves opinions i la dels ciutadans que representen.  No poden ser jutjats ni perseguits per les seves funcions.  És una de les primeres mesures que es prenen a les Espanyes des de la Constitució de Cádiz.
  2. Els parlamentaris fan públiques les seves declaracions de béns perquè els ciutadans puguin controlar que no s’han enriquit  per l’ús fraudulent dels seus càrrecs polítics. 
Alguns dels consellers de la Generalitat imputats
Les multes i provisions de fons per evitar la presó condicional són tan altes que representen de fet una confiscació de béns.  Ho hem vist repetides vegades aplicades  a membres actius del procés i del Parlament Català. Tenen la finalitat d’atemorir  la llibertat d’expressió  dels parlamentaris

Vergonya pels diputatsque es van quedar, ensenyant o no, la papereta  i encara més vergonya pels que van sortir  per no participar en una votació anticonstitucional però que van somriure, aplaudir i fins i tot reclamar la imposició de penes als parlamentaris segons el signe dels seu  vot.  Així es van situar fora del  sistema democràtic. 
Vergonya perquè el que penso que toca  és reclamar el vell principi democràtic  de què els diputats i governs legítimament elegits són inviolables  en les seves funcions. Els seus béns patrimonials no són una garantia per la seva bona o mala gestió com passa amb els autònoms o en clubs com el Barça.  
T’ imagines que els ministres de torn tinguessin de respondre de la ruïna que suposa el cas del pou de gas Castor, les autopistes radials ....? El Sr. Montoro, que controla fins el cèntim, suposo que sap exactament el que està costant la despesa extra i no prevista  del desplegament inútil i irracional de tots els piolins.  Si hi ha un canvi de govern, li farà pagar de la seva butxaca o li embargarà el seu patrimoni? No, ell pagarà políticament amb el pas a la paperera  de la història
Els que han de pagar amb el seu patrimoni són els que han robat, els que s’han aprofitat del seu càrrec i influències per obtenir beneficis il·legítims. El PP en té uns quants d’aquests. Aquí també en tenim.  Els ciutadans ens quedarem  satisfets no votant-los i si els jutges completen  i executen les  sentències, que s’eternitzen.

 
La Fiscala demana 42 anys de presó per a Bárcenas i 110 per a Correa pel cas Gürte
Si l’alcalde contracta un castell de focs artificials per la festa major, en lloc de millorar la il·luminació deficitària d’un carrer, o decideix regalar llavors de flors a tots els catalans perquè guarneixin els seus balcons a costa de l’erari públic, només cal que ho voti la majoria del consistori o del Parlament.  Si no ens agrada no els tornarem a votar, però  no buscarem  les escletxes  legals per fer-los-hi pagar a ells. En canvi, si el que ha passat és que s’han contractat fraudulentament el castell del focs o les llavor de flors i s’han enriquit  il·lícitament  el polític o partit de torn, aquests sí que han de passar per la justícia i tornar els diners aviat. Això sí que és un escàndol, i de tal magnitud en el cas Gürtel, que ha posat en risc l’estat de dret, tal com ha dit l'autoritat judicial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada