dimarts, 21 de novembre del 2017

ELS MEUS NUMEROS III

  III

Que farà Catalunya Si que es Pot ?                                                    20/11/2017


De moment s’ha posicionat clarament contra el 155. Però també en contra de la DUI.  Es vol situar inequívocament  en un terreny intermedi i té molts punts indefinits  que no acaben d’aclarir els seus dirigents. “ Espanya és una entitat plurinacional i els seus pobles tenen dret a l’autodeterminació” repeteixen. Encara que matitzen que estan a favor del dret a l'autodeterminació de les nacions que formen Espanya, no vol dir que  estiguin a favor d’exercir-lo ara.

No crec que CSQP renunciï al model d’integració de l’escola catalana ni a la Corporació pública dels mitjans audiovisuals catalans, ni al model sanitari, etc.
A més, la posició intermèdia de CSQP en la qüestió territorial li permet fer concessions temporals i posar-se d’acord amb socialistes i independentistes.   Amb els primers ,  PSC, ERC i CUP, poden compartir programari social. Amb el PSC comparteixen a més el concepte de reforma lenta per afermar el catalanisme dins l’Estat Espanyol.

Pel que fa al suport social es mouen entre 9 i 11 escons. Per tant una forca més reduïda que el PSC en les eleccions autonòmiques Jo els hi trobo a faltar un model clar  de país i de ciutats en el cas local. Això penso que es un desavantatge per a les pròximes eleccions, però potser un avantatge per desprès de les eleccions  i  poder jugar un paper clau.


En resum, CSQP i el PSC,  que intenta a més repescar els  més de cent mil vots d’Unió i antics convergents,  són necessaris per fer una majoria que dobli en vots i intencions els partits involuciónistes:  PP i C´nos


 IV

El model de llarg recorregut

La qüestió fonamental és si l’ estratègia de les tres llistes clarament independentistes depèn dels resultats  del 21 D o no. Sembla que tant ERC com Junts per Catalunya estan elaborant una estratègia nova, de llar recorregut, que plantejaran abans de les eleccions. 

Tant de bo no m’equivoqui. Els mateixos objectius, però canviant de velocitat per donar temps real a eixamplar les bases socials de l’independentisme. La CUP i alguns grups sembla que difícilment renunciaran a l’Alta velocitat cap a la República Catalana,  si guanyen en vots. Creiem que s’equivocarien un altre cop, perquè el cost serà molt alt.

Els resultats de la via ràpida i el suport social que té ja els hem vist. Hem comprovat  l’èxit  de les mobilitzacions però  també hem constatat el fracàs en l’ampliació de la base independentista. No ens enganyem més, hem d’anar a aconseguir una plataforma que agrupi  el 75 % dels vots i que siguin ferms.

El primer pas seria posicionar-se clarament per unes eleccions sense presos i suprimir el 155. Fis aquí i no gaire més es pot aconseguirà del PSC a canvi del que direm desprès. Però si això és cert pensem que  els vots dels que volen que es retiri el 155 serien, el 21 de D, el doble dels dels unionistes. Una victòria aclaparadora.


La posició  del PSC és fràgil. Recordem que  el PSOE ha votat en contra de que s’investiguin les càrregues policials de l’1- O. Crec que el PSC sols pot entrar en un pacte o coalició amb la resta de partits des de  Junts per Catalunya cap a l’esquerra, si en aquesta plataforma s’accepta la via de reforma de l’estatut, és a dir, superar el 75% del vots.. Condició que també ha reclamat reiteradament CSQP. Cal deixar molt clar que encara que treguin el 21 D una majoria de 50 +1 no plantejaran ara les reivindicacions de la República Catalana.

 Això és possible i començar a treballar el 21 de Desembre.  La trencadissa no ha estat petita, caldrà tacte per la reconstrucció i un programa per tirar endavant. En parlarem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada