LES
BASES
PER LES ELECCIONS DEL 20
D
Barcelona
39/10/2017
Com enfocar les eleccions del 20 D ?.
Mirant endavant.
Crec que haurien de ser
un punt de re-encontre de tots els catalans.
Cal primer de tot legitimar les eleccions
Per part de l’Estat crec que ha d’alliberar els dos
Jordis i retirar les demandes de delictes polítics. L’article 155 sols permet donar
instruccions a les autoritats[1]
de la comunitat autònoma. En cap cas està previst ni citat que el govern de l’Estat
pugui destituir ni suplantar, al seu arbitri, els càrrecs i el resultat de les urnes autonòmiques. Això seria
vulnerar els drets bàsics de la representació democràtica i només es pot fer si
es decreta l’estat d’alarma o excepció tal com preveu l’article 116. Això és
per un temps i espai delimitats i l’aprovació del Congrés del Diputats.
A més cal també
tenir present “para
la suspensión de los derechos y libertades, el
Artículo 55”, que
entre altres coses diu que “ La
utilización injustificada o abusiva de las facultades reconocidas en dicha ley
orgánica producirá responsabilidad penal, como violación de los derechos y
libertades reconocidos por las leyes”. Segons la meva opinió, que
coincideix amb la d’alguns especialistes, l’aplicació que s’està fent del 155
recorda més l’aplicació hitleriana de 1933 que la de la salvaguarda de la legalitat
de 1978. No tinc cap prova ni
informació, però la convocatòria d’eleccions catalanes dins els 60 pròxims dies
no respon tant a la llei electoral com que 60 dies és el termini màxim que pot
donar el 116 amb el consentiment del Congrés.
Amb tot, l’article
116 no permet, mentre hi hagi articles
fonamentals suspesos, convocar eleccions
en el territori afectat. Per tant, és una raó més per l’alliberament dels
Jordis i primer suspendre i desprès retirar les demandes sobre delictes
politics
.
Per part de Catalunya, cal que el President i el seu el
govern o parlament convoquin o acceptin com a pròpia la convocatòria d’
eleccions del 20 D. Això també suposa que es compleixin els apartats anteriors
per part del Govern Central. La Generalitat ha de renunciar a plantejar reivindicacions
sobre l’article 55 i a tirar endavant la República Catalana.
També seria desitjable que no es fessin blocs
electorals, sinó que cada partit plantegi clarament els seus programes especialment
sobre dos punts:
-
Model de
relacions amb l’estat espanyol
-
Què cal
conservar de l’etapa de la Catalunya autonòmica.
[1] . 2. Para la ejecución de las medidas previstas
en el apartado anterior el Gobierno podrá dar instrucciones a todas las
autoridades de las Comunidades Autónomas
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada