dijous, 3 de gener del 2019

No és la justícia. És l'informe policial


No es problema de la justícia. Es problema de l’atestat.
i per tant del govern i ministeri corresponent.

Soc ferm partidari de la divisió de poders. No espero que el govern demani res a la justícia,  fora que faci justícia.

El que sí  li demano al govern  i com a ciutadà li exigeixo que l’atestat dels fets, que fan les autoritats governatives,  s’atengui a la realitat.  Són a aquests funcionaris policies o guardia civils  que dependen de l’executiu els que han començat a falsificar els fets de davant de la Conselleria d’Economia. 
Hi ha jutges i tribunals alemanys i belgues que no se’ls creuen. Jo, que vaig estar allà un parell d’hores,  fins que els meus genolls van dir  prou, tampoc. Sinó tot el contrari.

En un cas de clara deformació de la realitat, costa tant demanar un contra informe? O es que encara no l’han demanat?

No és problema de la justícia.
És problema de l’atestat.

 I tinc unes ganes irrefrenables de dir:  IMBÈCILS !!!!
Per cert, que uns membres d’un cos militaritzat abandoni armes llargues reglamentàries amb la munició corresponent dins una manifestació i en situació d'alarma quatre, no és delicte? 

2 comentaris:

  1. Hola,
    Crec que t'equivoques o millor dit, que tindries raó en un país normal, però no és el cas.
    Els Atestats falsos de la policia sobre els escraches no van servir de res. En aquests casos cap jutge es va atrevir a contradir la realitat. Els videos demostraven que no hi havia hagut violència (i per tant la policia havia mentit en els seus informes) i cap denúncia per escrache ha prosperat.
    En canvi, en els casos del procés, encara que els vídeos també demostrin que no hi ha hagut violència, aquí sí els jutges han decidit contradir la realitat evident i acceptat el relat inventat de la violència encara que això impliqui defensar mentides o barbaritats com dir que tirar avions de paper o una cassolada són proves de violència.

    Salut!

    ResponElimina
  2. Tens tota la raó, segons la meva opinió. Però també es veritat, que aquesta opinió entra a valorar i jutjar la tasca del jutje instructor. Tu, jo i qualsevol ciutadà ho pot fer, però el govern, que és el representant del poder executiu, no. Així ho interpreten i no sense raó els fiscals, que ara s'han tornat molt prim mirats.
    Però amb la mateixa claredat podem afirmar que hi ha dubtes més que justificats de que els informes policials no s'ajusten a la realitat, dubtes avalats per les decisions del tribunals belgues i alemanys, i que, per tant, l'autoritat governativa està obligada a elaborar un contra informe per escatir la veritat.
    El rei espanyol en el seu discurs de Nadal ja va parlar de cop d'estat, anticipant-se a la sentencia condemnatòria que alguns partits i la majoria dels mitjans de comunicació volen. Una vegada mes es falta contra el mes elemental sentit de la democràcia i presumpció d'innocència. Tot plegat és una raó mes per a què el govern demani un altre examen i relat dels fets d'acord amb el que es va veure i viure.
    Això no és inmiscuir-se en el terreny dels jutges, si no del propi terreny del executiu. Aquest contra informe o atestat és el que podem exigir i exigim al govern que el presenti al tribunal

    ResponElimina