dissabte, 5 de gener del 2019

El compte enrrera per la justicia



EL TIC – TAC  per restablir la veritat. 

Els pocs pergamins dels judicis que ens queden de  l’Alt Pirineu fins a les acaballes del segle XI ens mostren com era la justícia tradicional d’aquests comunitats abans d’imposar-se el sistema feudal i els judicis de Deu.  

La finalitat de la  justícia no era simplement aplicar les lleis, si no aplicar-les de manera que s’aconsegueixi el millor benefici social, justícia, reconciliació i pau. 

 Per això, a més del jutge que és l’ especialista i sap de  lleis, hi ha la presidència del tribunal que correspon a les autoritats i , el que es mes important, una representació de la Comunitat, el bons homes.
 Les grans assembles judicials són també un moment d’ enaltir i justificar les autoritats i el mateix sistema social.  Per això s’aprofiten per presentar a la societat el nou comte, vescomte o comdor i revestir-lo com a garant de la pau i justícia.

El proper judici als encausats per el PROCÉS CATALÀ te molt a veure amb els judicis del segle XI. No es tracta sols d’aplicar al llei. Es tracta de legitimar  les autoritats i el mateix sistema social. Tal com han anat les coses. Per a molts ciutadans de Catalunya i per prestigioses autoritats judicials i polítiques europees, les figures de la monarquia i la justícia espanyola, estan mancades de legitimitat. 

La monarquia per què ha deixat de ser àrbitre i s’ha decantat clarament per una posició partidista i la justícia perquè ha acceptat una versió manipulada del fets. Ara tenen amb dues les ocasions de rectificar. 
 La monarquia ha deixar passar una bona ocasió per fer-ho com era el tradicional discurs de Nadal. A la justícia li queda el judici. Serà l’últim cartutx?

Al govern del PSOE de  Sànchez ja li ha començat el comte enredera per què la fiscal general o el ministre del interior presentin un contra informe dels fets que van passar davant la Conselleria d'Economia que sigui d'acord amb la realitat, amb el que van veure els nostres ulls, el que van captar les càmeres i el que han vist el jutges i tribunals europeus. 
L' ex-ministre Fernàndez Díaz ens va demostrar que saben fer informes falsos. Ara han de demostrar que saben fer contra informes  per restablir la veritat.  Ho seiem en el blog anterior. Ara nomes podem dir que comença el compte enrere. Ja se sent el TIC – TAC per el judici, que serà l’ultima carta per a tot el sistema.  

Es possible una sentència que compleixi les lleis i garanteixi la justícia i  la pau social ?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada