EL
CORONA VIRUS DONA TEMPS
A LA
TAULA
DEL DIÀLEG
14/03/2020 Comença el confinament oficial per la grip
CORONA VIRUS
La tant reclamada, esperada i vilipendiada TAULA aplaça la seva inauguració
prevista.
Reprenc la tasca d’escriure al bloc.
Primer de tot he de dir que m’alegra que al final es constitueixi
la taula del diàleg. Ja era hora. Per mi era evident que calia començar a
treballar i encara més veient els resultats de les eleccions del 28/04/2019 d’ara
fa un any al Congres d’ Espanya. Aquests són els resultats segons el partit i
nombre de diputats que hi ha al congres. Falten alguns del grup mix i el % de vots es arrodonit, La classificació
en tres categories és meva. Alguna adscripció pot ser discutida, penso REFLETEIG prou bé la tendència general que hi ha a
Espanya en aquests moments.
FEDERALLISTAS d
%
|
SOBERANISTAS
d %
|
CENTALIZADORES
d %
|
PSOE 118
28
PODEMOS-IU-
35 13
Mas País 3 2
|
G REPUBLIC 13
4
J x Cat
8 2
PNB
7
2
EH Bildu 4 1
BNG 1 0
CUP
2 1
|
PP 88 21
VOX 52 15
Cs 10 7
UPN 2
1
|
TOTAL
156 43
|
TOTAL 35 9.5
|
TOTAL 152 44
|
Està clar que els sobiranistes són i seran una minoria y com a tal mereix
ser tractada. Això és el que representa la Taula, ara aparcada. Si no hi hagués
presoners i exiliats podríem emprar mes sentit de l’ humor i dir que el Corona
Virus els ha enviat a tots al racó de pensar.
Resultat per
partit, al Congrés de Diputats a Catalunya 28/04/2019
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Per ser realistes cal mirar exactament ui hi ha a la taula i per aixó hem
de recordar la no únicament qui seu a la Taula de diàleg si no també quina és composició
del Parlament de Catalunya o els vots de les eleccions espanyoles del 28/04/2019 a
Catalunya:
Està clar que a
Catalunya els nacionalistes - independentistes
són la majoria minoritària. Han guanyat
les eleccions i el seu govern ha esta legitimat altra vegada , però no són ni
de bon tros la majoria absoluta.
Però la única possibilitat
que tenen els federalistes tant a Espanya com a Catalunya és intentar convèncer
als independentistes que el federalisme reconeixerà
de debò els drets de les minories independentistes Hi ha vàries probes del cotó. La primera que
posaria es que deixes de tractar-los d’imbècils per mes que a ell els hi sembli
absurd el que defensen, La segona aprovar la llei d’amnistia. La tercera permetre aparèixer als mitjans públics
oficials les proves evidents de que el judici del TSE basa en un informe o atestat falç i manipulat, i en
tot cas accelerar el recurs als tribunals europeus, etc.
I viceversa. La majora del 80 % es sumant
federalistes i independentistes. Sortiran guspisres perquè hi ha una transversalitat social molt gran però
cal aguantar fort, perquè la dreta del PP ha de fer una reconversió important.
Com diu aquell, encara ha de tornar d’Irak
o lo que li contestà el seu cosí ara
ha de tornar de Marbella. La taula de diàleg ha de servir per preparar amb
garanties una reforma constitucional federal o com a mínim preparar un referèndum.
Mentre tant
haurem d’aguantar estoicament que ens ensenyin la poteta respectiva. A uns els
hi agrada i reclamaven una autoritat única per a tot l’Estat, altres dient a l’Estat
que ja estem preparats per garantir l’aïllament del territori català i exigint
que prenguin mesures que nosaltres sols ho faríem millor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada