dijous, 6 de juny del 2019

Junqueres i Puigdemont









Diuen que Puigdemont és el representant dels catalans emprenyats. L'emprenyament és general, però això no és un simple cop de geni, ni una mala digestió.

Molta gent, entre 200.000 i 300.000 van votar Junqueres a les generals i Puigdemont a les europees. És possible que inclús fossin 500.000 els votants que van canviar el vot.

Estem farts de la farsa del judici del Suprem a Madrid.  Sabem, perquè molts hi érem, que no ha hagut ni cop d'Estat, ni violència ni, per tant, rebel·lió. Els tribunals alemanys, belgues i suïssos ho tenen clar. A no ser que el Fairy sigui l'arma química de destrucció massiva que no van trobar a l'Irak. No ens enganyem. La litúrgia del president del Tribunal Suprem a penes pot tapar el seu delicte de prevaricació.

Tot això creiem que ho posaran de manifest els tribunals europeus. Mentre no arribi la sentència, que va per llarg, i de moment l'únic que tenim són els diputats electes i exiliats encapçalats per PUIGDEMONT. El seu testimoni és més que evident.




Però no ens enganyem. Aquestes dues victòries,  Junqueres i Puigdemont, ERC i Junts x Cat, també volen dir més coses. La primera i essencial és que aquest parell de líders s'han d'entendre. El poble els ha elegit a tots dos però també els ha condemnat a entendre's. Segueixen la llarga tradició catalana de la dualitat dels seus líders. Només cal recordat Macià i Companys.












Ara els dos estaran a Europa. Seran més visibles. Han d'aprendre a anar junts. Allà i també aquí.
Allà buscant el suport internacional.

Aquí cal eixamplar la base. Aquí i a la resta de l'Estat.

Junts x Cat té feina a recuperar el centre dreta catalanista.
ERC, a les esquerres equidistants i federalistes. Però això ho deixem per un altre dia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada